CNDM (Complex Networks and Data Mining)

CNDM (Complex Networks and Data Mining)

شبکه‌های پیچیده و داده کاوی
CNDM (Complex Networks and Data Mining)

CNDM (Complex Networks and Data Mining)

شبکه‌های پیچیده و داده کاوی

Cybersecurity

امنیت سایبری

امنیت سایبری عمل محافظت از شبکه‌ها، سیستم‌ها، دستگاه‌ها و سایر اطلاعات حساس در برابر حملات عمدی و استفاده غیرمجاز است. این یک تلاش کل نگر است که نیاز به همسویی بین افراد، فرآیندها و فناوری‌های شما را دارد. به منظور حفاظت از دارایی‌های یک سازمان، کارکنان، مشتریان و کاربران، کارشناسان امنیت سایبری امروزی از استراتژی‌های مختلفی برای محافظت از داده‌های خود استفاده می‌کنند. در دنیای دیجیتالی فزاینده، حفاظت از امنیت سایبری از اهمیت بالایی برخوردار است تا اطمینان حاصل شود:

حریم خصوصی و ایمنی شخصی: امنیت سایبری با جلوگیری از سوء استفاده هکرها از اطلاعات شناسایی یا تهدید مستقیم یا غیرمستقیم امنیت فیزیکی، از حریم خصوصی و ایمنی شخصی محافظت می‌کند.

حفاظت از دارایی‌های مالی و مالکیت معنوی: امنیت سایبری ضعیف می‌تواند مجرمان سایبری را قادر به سرقت اطلاعات محرمانه تجاری، مانند اسرار تجاری، طرح‌های محصول و سایر اطلاعات اختصاصی کند.

حفظ عملیات تجاری: حملات سایبری می‌تواند عملکرد عادی یک سازمان را مختل کند، خدمات را مختل کند و باعث خسارات گسترده شود.

یکپارچگی اعتبار: نقض داده‌ها یا سایر حوادث امنیت سایبری می‌تواند به اعتبار یک سازمان آسیب برساند و جذب و حفظ مشتریان، سرمایه گذاران و کارمندان را دشوار کند.

انعطاف‌پذیری و قابلیت اطمینان زیرساخت‌های حیاتی: حملات سایبری به سیستم‌های زیرساختی حیاتی مانند سیستم‌های انرژی، حمل‌ونقل و آب می‌تواند بر ایمنی افراد و عملکرد جامعه تأثیر بگذارد.

تضمین حقوقی و انطباق: امنیت سایبری ضعیف می‌تواند منجر به عدم رعایت مقررات حفظ حریم خصوصی داده‌ها، مانند GDPR و HIPAA شود که منجر به مسائل نظارتی، جریمه‌های مالی و پیامدهای دیگر می‌شود.

امنیت ملی: امنیت سایبری برای حفظ امنیت ملی ضروری است زیرا می‌تواند از شبکه‌های دولتی و نظامی در برابر جاسوسی سایبری و حملات سایبری که می‌تواند اطلاعات حساس را به خطر بیندازد محافظت کند.

   

چرا امنیت سایبری مهم است؟

امنیت سایبری برای کاهش خطر حملات سایبری و اطمینان از یکپارچگی، محرمانه بودن و در دسترس بودن داده‌ها، سیستمها و شبکه‌ها در پایه و اساس دنیای مدرن مهم است. با توجه به Cybersecurity Ventures، انتظار می‌رود تا سال 2025 هر سال هزینه جرایم سایبری 10.5 تریلیون دلار باشد.

نقض داده‌ها یکی از رایجترین منابع تأثیرات منفی برای یک سازمان است. اثرات چنین نقض داده‌ها به دلیل جریمه‌های قانونی فوری و آسیب بلندمدت به شهرت، تأثیر مالی پایداری برای سازمان مقصر دارد. بدون حفاظت از امنیت سایبری مناسب، سازمان‌ها در معرض خطر از دست دادن اطلاعات حساس، از جمله مالکیت معنوی، اطلاعات مالی، و اطلاعات شناسایی شخصی[1] (PII) مانند اطلاعات تماس کارکنان و مشتریان، شماره‌های تامین اجتماعی و اطلاعات مراقبت‌های بهداشتی هستند.

متأسفانه نقض اطلاعات رایج است. بر اساس گزارش 20222 Cost of a Data Breach IBM Security، بیش از 83 درصد از سازمان‌ها بیش از یک نقض داده داشته‌اند.

هنگامی که حملات رخ می‌دهند، گران هستند، می‌توانند به کارکنان و مشتریان آسیب برسانند و می‌توانند به قیمت برای یک سازمان در برابر مصرف کنندگان هزینه کنند. به همین دلیل برای هر سازمانی مهم است که کاهش خطرات امنیت سایبری را در اولویت قرار دهد.

 

انواع امنیت سایبری

اصطلاح «امنیت سایبری» تعدادی از تلاش‌ها و استراتژی‌های مختلف را در بر می‌گیرد که همگی با هدف محافظت از سازمان‌ها در برابر آسیب‌پذیری‌ها انجام می‌شود. در اینجا برخی از رایج‌ترین انواع حوزه‌های امنیت سایبری که سازمان‌های امروزی روی آنها تمرکز دارند، آورده شده است.

۱) اطلاعات امنیتی و مدیریت رویداد (SIEM)

اطلاعات امنیتی و مدیریت رویداد[2] (SIEM) یک راه‌حل امنیت سایبری است که برای شناسایی و پاسخ به تهدیدات در یک سازمان استفاده می‌شود. در هسته خود، یک SIEM (قافیه تلفظ با "Him") گزارش‌ها و رویدادها را جمع‌آوری می‌کند، این داده‌ها را برای تجزیه و تحلیل بیشتر عادی می‌کند که می‌تواند به صورت تجسم، هشدار، جستجو، گزارش و موارد دیگر ظاهر شود. تحلیلگران امنیتی می‌توانند از راه‌حل‌های SIEM برای مقابله با موارد استفاده پیشرفته از امنیت سایبری مانند نظارت مستمر، شکار تهدید، و بررسی حادثه و واکنش استفاده کنند.

۲) امنیت نقطه پایانی

امنیت نقطه پایانی[3] عمل محافظت از دستگاه‌هایی است که به یک شبکه، مانند لپ‌تاپ‌ها، سرورها و دستگاه‌های تلفن همراه متصل می‌شوند. راه‌حل امنیتی نقطه پایانی ایده آل از باج افزارها و بدافزارها جلوگیری می‌کند، تهدیدهای پیشرفته را شناسایی می‌کند، و پاسخ دهندگان را با زمینه تحقیقاتی حیاتی مسلح می‌کند.

۳) امنیت ابری

امنیت ابری[4] عمل محافظت از فناوری‌های ابری در برابر پیکربندی نادرست و نقض است. راه‌حل امنیتی ابری مناسب با ایجاد دید غنی در وضعیت ابر از استقرار ابر محافظت می‌کند. از بارهای کاری ابری با قابلیتهای پیشگیری، تشخیص و پاسخ - همه در یک راه‌حل یکپارچه محافظت می‌کند.

۴) هماهنگسازی امنیتی، اتوماسیون و پاسخ (SOAR)

هماهنگ‌سازی، اتوماسیون و پاسخ امنیتی[5] (SOAR) تیم‌های امنیتی را قادر می‌سازد تا پاسخ سازمان خود را به حملات و حوادث سایبری استاندارد و ساده کنند. SOAR جریانهای کاری را در داخل و خارج از مرکز عملیات امنیتی (SOC) بهینه می‌کند - به تحلیلگران این امکان را می‌دهد تا تلاش‌های خود را بر ایمنسازی اکوسیستم سازمان خود متمرکز کنند.

۵) امنیت برنامه

امنیت برنامه[6] عمل محافظت از برنامه‌ها، چه در حال اجرا در فضای ابری، چه روی سرورهای اولیه یا روی دستگاه‌های مشتری است. این شامل ایجاد، توسعه، افزودن و آزمایش ویژگی‌های امنیتی در برنامه‌ها برای اطمینان از عملکرد آنها می‌شود. امنیت مناسب برنامه تضمین می‌کند که داده‌های درون برنامه‌ها ایمن هستند و دزدیده نمی‌شوند.

۶) امنیت شبکه

امنیت شبکه بر روی زیرساخت شبکه از سوء استفاده متمرکز است. این به طور سنتی تعدادی از تاکتیکها و استراتژی‌های مختلف از جمله (اما نه محدود به) فایروالها، سیستمهای پیشگیری/تشخیص نفوذ، تقسیمبندی شبکه، VPNها و راه‌حل‌های دیگر را ترکیب می‌کند.

۷) امنیت اینترنت اشیا

عوامل مخرب گاهی اوقات دستگاه‌های فیزیکی خاصی را هدف قرار می‌دهند که به شبکه متصل هستند. این دستگاه‌ها شامل دستگاه‌های دارای وای فای مانند اتومبیل، دوربینهای امنیتی و یخچالهای هوشمند است. امنیت اینترنت اشیا (IoT) عمل امنیت سایبری است که تضمین می‌کند این دستگاه‌ها تهدید یا آسیب‌پذیری را وارد شبکه نمی‌کنند.

۸) هوش تهدید

اطلاعات تهدید به تیم‌های امنیتی با تجزیه و تحلیل داده‌های جمع‌آوری‌شده که بینشی در مورد تاکتیک‌ها و اهداف مهاجمان ارائه می‌دهد، در برابر حملات سایبری محافظت می‌کند. از طریق اطلاعات تهدید، تیمها می‌توانند الگوهای فعالیت مهاجم را شناسایی کرده و استراتژی‌های دفاعی مناسبی را برای سازمان خود ایجاد کنند.

۹) مدیریت هویت و دسترسی

مدیریت هویت و دسترسی[7] (اغلب به عنوان IAM شناخته می‌شود) چارچوب‌ها و فناوری‌هایی هستند که هویتهای دیجیتال و دسترسی کاربران را مدیریت می‌کنند. IAM شامل مواردی مانند احراز هویت دو عاملی یا چند عاملی، مدیریت دسترسی ممتاز، و تخصیص سطوح دسترسی در یک سیستم یا پلت فرم است. با تمرین IAM سالم، سازمان‌ها می‌توانند اطمینان حاصل کنند که ثبت‌نام‌ها ایمن هستند و فقط افراد مناسب به اطلاعات حساس دسترسی دارند.

۱۰) اعتماد صفر

اعتماد صفر[8] یک چارچوب امنیت سایبری است که به همه کاربران - بدون توجه به اینکه چه کسی هستند - نیاز دارد تا قبل از دسترسی به داده‌ها، برنامه‌ها و سایر سیستمها احراز هویت شوند. اعتماد صفر به دلیل نیروی کار پراکنده امروزی افزایش یافت. این برای کارگران از راه دور که ممکن است از تلفن‌های هوشمند، لپ‌تاپ و سایر دستگاه‌های خود کار، حساب می‌شود.

۱۱) امنیت موبایل

امنیت موبایل شاخه‌ای از امنیت سایبری است که به تامین امنیت دستگاه‌های تلفن همراه مانند لپ‌تاپ، گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها می‌پردازد. با افزایش استفاده از موبایل در محل کار، امنیت موبایل اهمیت فزاینده ای پیدا کرده است.

 

چگونه اثربخشی امنیت سایبری را اندازه‌گیری می‌کنید؟

اندازه‌گیری موفقیت یک برنامه امنیت سایبری می‌تواند چالش برانگیز باشد، زیرا تعیین کمیت اثربخشی اقدامات امنیتی در جلوگیری از حملات سایبری یا نقض داده‌ها می‌تواند دشوار باشد. با این حال، چندین معیار وجود دارد که سازمان‌ها می‌توانند برای ارزیابی عملکرد برنامه امنیت سایبری خود از آنها استفاده کنند، مانند:

انطباق[9]: ارزیابی انطباق سازمان با چارچوب‌ها و مقررات مربوطه، برنامه امنیت سایبری را با مجموعه اولیه از بهترین شیوههای ارزشمند همسو می‌کند.

تشخیص تهدید و زمان پاسخ[10]: اندازه‌گیری سرعت سازمان برای شناسایی و پاسخ به یک تهدید سایبری می‌تواند نشانه‌ای از اثربخشی ابزارها و فرآیندهای امنیتی آن باشد.

کاهش ریسک[11]: ارزیابی میزان موفقیت سازمان در کاهش ریسک کلی برای اطلاعات و سیستمهای حساس خود می‌تواند مفید باشد. این را می‌توان با مقایسه احتمال و تأثیر یک حمله سایبری قبل و بعد از اجرای اقدامات امنیتی جدید اندازه‌گیری کرد.

تست نفوذ[12]: انجام منظم ممیزی‌های امنیتی داخلی و خارجی و تست‌های نفوذ می‌تواند به سازمان‌ها کمک کند تا آسیب‌پذیری‌ها و شکاف‌ها را در برنامه‌های امنیتی خود شناسایی کرده و بر این اساس آنها را بهبود بخشند.

بازگشت سرمایه[13] (ROI): اندازه‌گیری مقرون به صرفه بودن برنامه با تجزیه و تحلیل نسبت هزینه اقدامات امنیتی در برابر مزایایی که حاصل می‌شود می‌تواند به نشان دادن میزان استفاده از بودجه امنیت سایبری کمک کند.

هیچ برنامه امنیت سایبری نمی‌تواند 100٪ محافظت را تضمین کند، بنابراین نتایجی را هدف قرار دهید که برای بودجه، منابع و تحمل ریسک سازمان کار می‌کند.

 

حمله سایبری چیست؟

حمله سایبری تلاشی ناخواسته برای سرقت، آسیب رساندن، تغییر یا مختل کردن داده‌ها و سیستمهای زیربنایی آن است. در صورت موفقیت آمیز بودن، حملات سایبری می‌تواند به سازمان‌ها به شکل زیان مالی، خرابی سیستم، قرار گرفتن در معرض داده‌های حساس و از کار افتادن سیستم آسیب برساند.

مهاجمان سایبری انگیزههای مختلفی دارند، اگرچه انگیزه آنها معمولاً مالی، شخصی یا سیاسی است. گاهی اوقات، مهاجمان سایبری به دنبال سودهای پولی از طریق سرقت پول و اطلاعات هستند. در مواقع دیگر، آنها به نمایندگی از یک دولت ملی درگیر جنگ سایبری یا تروریسم سایبری هستند. برخی از مهاجمان ممکن است حملاتی را برای جاسوسی از رقبا برای به دست آوردن مزیت انجام دهند.

 

انواع تهدیدات امنیت سایبری

انواع مختلفی از تهدیدات امنیت سایبری در چشم‌انداز امروزی وجود دارد. بازیگران بد در تلاش‌های خود شبکه‌ها، برنامه‌ها و دستگاه‌های فیزیکی را هدف قرار می‌دهند. در اینجا برخی از رایجترین انواع تهدیدات امنیت سایبری که سازمان‌ها برای اجتناب از آنها تلاش می‌کنند آورده شده است:

بدافزار[14]: مخفف «نرم‌افزار مخرب[15]»، این دسته تهدید شامل ویروس‌ها، اسب‌های تروجان و سایر نرم‌افزارهای مخربی است که می‌توانند به سیستم‌های رایانه‌ای آسیب بزنند یا مختل کنند، اطلاعات حساس را سرقت کنند یا دسترسی غیرمجاز به شبکه را فعال کنند.

باج افزار[16]: باج افزار نوعی بدافزار پیشرفته است که برای نگهداری اطلاعات کاربر یا جلوگیری از استفاده از یک سیستم تا زمانی که کاربر برای باز کردن قفل آن پول پرداخت کند، طراحی شده است. معمولاً این کار با رمزگذاری انواع خاصی از فایل انجام می‌شود و سپس کاربران مجبور می‌شوند برای دریافت یک کلید رمزگشایی باج بپردازند.

فیشینگ[17]: فیشینگ به حملاتی اطلاق می‌شود که تلاش می‌کنند به اطلاعات حساسی مانند شماره کارت اعتباری، شماره امنیت اجتماعی یا سایر اطلاعاتی که می‌توانند برای اهداف پلید استفاده شوند، دسترسی پیدا کنند. مهاجمان فیشینگ از ایمیل‌ها، پیام‌های متنی، تماس‌های تلفنی یا رسانه‌های اجتماعی در تلاش برای فریب کاربران برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات از طریق مکاتبات قانونی استفاده می‌کنند.

تهدیدات داخلی[18]: این شامل یک فرد یا گروهی است که دسترسی مجاز به شبکه یا سیستمهای یک سازمان را دارد و سپس از این دسترسی برای آسیب رساندن به سازمان استفاده می‌کند.

مهندسی اجتماعی[19]: این شامل تاکتیکهایی است که برای فریب افراد یا سازمان‌ها به منظور دستیابی به اطلاعات حساس، منابع حساس شبکه و اطلاعات مالی با بهره‌گیری از روانشناسی انسانی استفاده می‌شود.

تهدیدهای پایدار پیشرفته[20] (APT): اینها حملات سایبری هماهنگ، مستمر و مخفیانه هستند که معمولاً توسط دولت-ملت یا گروه‌های جنایتکار انجام می‌شوند و هدف آنها سرقت اطلاعات حساس از یک سازمان یا فرد خاص است.

سوء استفاده‌های اینترنت اشیا[21]: مجرمان سایبری به طور فزایندهای دستگاه‌های اینترنت اشیا را به عنوان راهی برای دسترسی به شبکه و داده‌های حساس سازمان مورد هدف قرار می‌دهند.

حملات Distributed Denial of Service (DDoS): این یک نوع حمله سایبری است که به دنبال آن است که یک وب سایت یا منبع شبکه را با غلبه بر ترافیک از منابع متعدد از دسترس خارج کند.

 

چالشهای امنیت سایبری

حتی اگر بیشتر شرکت‌ها مقدار قابل توجهی از زمان و منابع را برای امنیت سایبری سرمایهگذاری می‌کنند، جلوگیری از حملات سایبری همچنان یک چالش است. با افزایش پیچیدگی چشم‌انداز دیجیتال، ایمن نگه داشتن همه چیز دشوارتر می‌شود. زوج آن با بازیگران بدخواه که به طور فزایندهای پیچیده می‌شوند و چالش‌ها فراوان است.

در اینجا برخی از رایجترین چالش‌های امنیت سایبری که امروزه شرکت‌ها با آن مواجه هستند آورده شده است:

افزایش کلی حملات سایبری

در چند سال گذشته، سازمان‌ها شاهد افزایش حملات سایبری بوده‌اند. بر اساس گزارش ۲۰۲۲ بینش امنیت سایبری توسط S-RM[22]، ۷۵ درصد سازمان‌ها در سه سال گذشته حملات جدی را تجربه کرده‌اند که نسبت به سال قبل ۶۰ درصد افزایش داشته است. این حملات نه تنها در حال افزایش بودند، بلکه گران بودند و به طور متوسط ​​3.4 میلیون دلار برای مشاغل هزینه داشتند.

افزایش خدمات ابری و پیچیدگی در محاسبات و شبکه

شرکتها دیگر تمام داده‌های خود را به صورت محلی ذخیره نمی‌کنند. در عوض، آنها از محاسبات ابری برای نیروی کار از راه دور استفاده می‌کنند. اگرچه این بهبودهای قابل توجهی در ذخیرهسازی داده‌ها، گردش کار و تعدادی از زمینههای دیگر ارائه می‌دهد، اما پیچیدگی را در شبکه‌ها و سیستمها ایجاد می‌کند که آسیبپذیری و خطر بیشتری را ایجاد می‌کند.

وابستگی به خواص دیجیتال

بیش از هر زمان دیگری، سازمان‌ها برای تکمیل وظایف، ذخیره اطلاعات حساس و مدیریت کاربران و مشتریان به ویژگی‌های دیجیتال وابسته هستند. طبق گزارشی از McKinsey[23]، همه‌گیری COVID-19 شرکت‌ها را وادار کرد تا به سرعت پذیرش فناوری دیجیتال خود را افزایش دهند. در ژوئیه 2020، 58 درصد از تعاملات با مشتری دیجیتال بود، از 36 درصد در سال 2019 و تنها 20 درصد در سال 2018. اگرچه این تجربه مثبتی را برای کارمندان، مشتریان و کاربران ارائه می‌کند، اما تکیه بر فناوری دیجیتال چالش‌های امنیت سایبری مختلفی را معرفی می‌کند.

استراتژی‌های در حال تکامل از مجرمان سایبری

با پیشرفت فناوری، استراتژی‌های مجرمان سایبری[24] نیز افزایش می‌یابد. اکنون بسیاری در حال ایجاد بدافزار سرقت اطلاعات هستند که به طور خاص برای فناوری‌های ابری ساخته شده است. با توجه به تعداد زیادی از شرکت‌ها که به خدمات ابری وابسته هستند، خطرات بسیار زیاد است. مجرمان سایبری به طور مستمر برای دور زدن اقدامات امنیتی تکامل می‌یابند، بنابراین اقدامات حفاظتی گسترده و همچنین دید دقیق به سیستمها مهم هستند.

عامل انسانی

افراد اغلب اولین خط دفاعی در برابر حملات سایبری هستند. این شامل کاربران نهایی، مدیران سیستم، تحلیلگران امنیتی و سایر کارمندان یا پیمانکارانی است که مسئول اجرای و حفظ اقدامات امنیت سایبری هستند. سازمان‌ها باید فرهنگ آگاهی امنیتی، آموزش کارکنان در مورد چگونگی شناسایی و اجتناب از تهدیدات سایبری و اقدامات لازم برای حفاظت از دارایی‌ها و داده‌های سازمان را تقویت کنند.

 

موارد استفاده از امنیت سایبری

در چشم‌انداز تهدید امروز، کسب‌وکارها برای حل چندین مورد استفاده به فناوری امنیتی نیاز دارند. در اینجا ما بحرانی ترین موارد استفاده از امنیت سایبری را برای سازمان شما بررسی می کنیم:

نظارت مستمر

نظارت مستمر[25] آگاهی عملیاتی قدرتمند، تجزیه و تحلیل امنیتی ساده و بازخورد بصری مداوم را ارائه می‌دهد. دستیابی به دید در سراسر محیط شما یکی از اولین - و ضروری‌ترین - مراحل برای ایمنسازی سازمان شما است.

برای دستیابی به نظارت مستمر برای برنامه عملیات امنیتی خود، یک پلت فرم بسیار مقیاسپذیر با یک طرح داده قدرتمند و یکپارچهسازی داده‌های از پیشساخته شده انتخاب کنید که از نوآورانه‌ترین فناوری‌ها در پشته سازمانی شما پشتیبانی می‌کند.

حفاظت از تهدید

رابط کاربری هشدار Elastic Security، با قوانین تشخیص و کارهای یادگیری ماشینی برای محافظت خودکار

حفاظت از تهدید به فناوری‌ها، برنامه‌ها و سایر راه‌حل‌های امنیتی اطلاق می‌شود که از یک سازمان در برابر تهدیدات سایبری رایج مانند بدافزارها، باج‌افزارها و سایر ویروس‌ها محافظت می‌کنند. ایده حفاظت از تهدید این است که یک سازمان می تواند تهدیدهای خاص را قبل از وقوع آسیب مسدود کند.

انواع مختلفی از حفاظت از تهدید وجود دارد که سازمان‌ها می‌توانند از آنها استفاده کنند. فایروالهای سنتی مانند کنترل دسترسی به شبکه، محافظت از بدافزار پیشرفته (AMP) و دید و کنترل برنامه (AVC) می‌توانند محافظت ارائه دهند.

 

تحقیق و پاسخ

رابط کاربری امنیتی الاستیک برای بررسی و پاسخ به حمله سایبری، از جمله مدیریت پرونده، راهنمای تحقیق، و نمای تحلیلگر

 

هنگامی که یک حادثه یا تهدید رخ می‌دهد، ضروری است که یک شرکت در سریعترین زمان ممکن بررسی و پاسخ دهد. پاسخ سریع ضروری است تا تاثیر حمله به حداقل برسد. متأسفانه، گفتن این کار آسان‌تر از انجام آن است، و نتیجه هزینه کل 4.35 میلیون دلار برای نقض داده است.

برای دستیابی به بررسی و پاسخ حادثه برای یک برنامه عملیات امنیتی، شرکت‌ها باید یک پلتفرم بسیار مقیاس‌پذیر با یک طرح داده قدرتمند و یکپارچه‌سازی داده‌های از پیش ساخته شده را انتخاب کنند که از فناوری‌های موجود در پشته شما پشتیبانی می‌کند.

شکار تهدید

رابط امنیتی الاستیک برای شکار تهدید با نقشه امنیت شبکه و بازرسی میزبان osquery

شکار تهدید یک رویکرد پیشگیرانه برای یافتن، شناسایی و در نهایت به حداقل رساندن آسیبپذیری‌ها و حملات سایبری است. با شکار تهدید، دپارتمان‌های فناوری اطلاعات به طور فعال هرگونه ناهنجاری را بررسی می‌کنند، آن‌ها را بررسی می‌کنند و اطمینان می‌دهند که هیچ فعالیت مخربی وجود ندارد که منجر به نقض در مقیاس بزرگ شود. شکار تهدید به ویژه برای مبارزه با تهدیدات پیشرفته پیشرفته مفید است، زیرا این تهدیدها می‌توانند ماه‌ها در یک محیط شبکه شناسایی نشده و در حین جمع‌آوری اطلاعات حساس باقی بمانند.

 

آیا می توانید بدون امنیت سایبری به کار خود ادامه دهید؟

در اینجا برخی از تصورات غلط رایج یا تفکر خوش بینانه وجود دارد که می‌تواند برخی از سازمان‌ها را با مشکل مواجه کند:

"نقض داده چیزی است که فقط برای سایر شرکت‌ها اتفاق می افتد، نه برای ما..."

بسیاری از شرکت ها فکر می کنند که هرگز برای آنها اتفاق نخواهد افتاد، اما نقض داده ها یک اتفاق رایج است. بهتر است با داشتن یک طرح واکنش به حادثه، راهی برای شناسایی و مهار نقض‌ها و برنامه‌های بازیابی برای آن آماده باشید. با پذیرش اینکه ممکن است نقض داده ها اتفاق بیفتد، شرکت ها می توانند اقدامات پیشگیرانه ای را برای کاهش خطر و به حداقل رساندن تأثیر انجام دهند.

"شبکه ما امن است زیرا ما یک محیط قوی داریم..."

در حالی که فایروالها می‌توانند سطح پایهای از امنیت را فراهم کنند، اما برای محافظت در برابر انواع تهدیدات سایبری کافی نیستند. مجرمان سایبری می‌توانند از آسیبپذیری‌ها در زیرساخت شبکه شما سوء استفاده کنند، از بدافزارهای پیچیده برای دور زدن فایروالها استفاده کنند و به داده‌های حساس شما دسترسی پیدا کنند.

ما نیازی به ادغام فناوری‌های امنیتی خود برای ایمنسازی شرکت خود نداریم...

اقدامات امنیتی اولیه مانند نرم افزار آنتی ویروس و فایروالها مهم هستند، اما برای محافظت در برابر تهدیدات سایبری پیشرفته امروزی کافی نیستند. برای شناسایی و پاسخ سریع به تهدیدات سایبری، سازمان‌ها به یک استراتژی امنیتی جامع نیاز دارند که ادغام بین ابزارهای امنیتی کلیدی را با خط‌مشی‌ها، رویه‌ها و دستورالعمل‌های روشن برای رسیدگی به مسائل مربوط به امنیت تلفیق کند.

ما لازم نیست نگران حملات سایبری ناشی از فروشندگان باشیم...

بسیاری از سازمان‌ها برای سرویس‌های مختلف، مانند ذخیره‌سازی ابری، توسعه نرم‌افزار و پشتیبانی فناوری اطلاعات، به فروشنده‌های شخص ثالث متکی هستند. در حالی که این فروشندگان ممکن است تدابیر امنیتی خاص خود را داشته باشند، برای سازمان‌ها مهم است که به طور مستقل پروتکل‌های امنیتی خود را تأیید کنند و اطمینان حاصل کنند که استانداردهای صنعتی مطابقت دارند.

 

سرعت در امنیت سایبری چقدر مهم است؟

مهاجمان می‌توانند در مدت زمان کوتاهی آسیبهای زیادی وارد کنند. در مدت زمانی که شما برای دانلود یک فایل صرف می‌کنید، همان فاصله زمانی می‌تواند تمام چیزی باشد که مهاجم برای بارگیری اطلاعات حساس یا استقرار بدافزارهای مخرب نیاز دارد. سرعت برای تیم‌های امنیتی ضروری است تا به حوادث - در زمان واقعی - قبل از اینکه احتمال ایجاد آسیب را داشته باشند، پاسخ دهند.

 

چه کسی مسئول امنیت سایبری است؟

حقیقتاً، هر فردی در یک شرکت مسئولیتی برای مدیریت امنیت سایبری دارد. با این حال، امروزه شرکت‌ها از افسران ارشد امنیت اطلاعات[26] (CISOs) برای رهبری و هدایت ابتکارات امنیت سایبری در یک سازمان استفاده می‌کنند. CISOها مدیران سطح C هستند که برای ارزیابی ریسک و یافتن راه‌حل کار می‌کنند.

 

در اینجا سایر پرسنل مسئول مدیریت امنیت سایبری هستند:

تحلیلگران امنیت سایبری[27]

تحلیلگران امنیت سایبری از کارفرمای خود در برابر حملات سایبری و/یا دسترسی غیرمجاز به اموال شرکت - از جمله شبکه‌ها، میزبان‌ها، سرورها و برنامه‌ها محافظت می‌کنند. در این نقش، تحلیلگران مستقیماً برای محافظت فعال در برابر تهدیدات سایبری کار می‌کنند و در صورت وقوع یا زمانی که نقض شوند، به آنها پاسخ می‌دهند. ببینید یک روز در زندگی یک تحلیلگر چگونه است[28].

مهندسان / معماران امنیت

در این نقش، مهندسان/معماران همکاری بین توسعه‌دهندگان، مهندسان، مدیران، رهبران کسب‌وکار و سایرین در سازمان را برای پیاده‌سازی و بهبود زیرساخت‌های امنیتی رهبری می‌کنند. معمار باید یک خط مشی امنیت سایبری اساسی، روش رمزگذاری برای داده‌های حساس را متعادل کند و ویژگی‌های امنیتی لازم یا مطلوب را ترسیم کند.

مدیران مراکز عملیات امنیتی (SOC)

یک مدیر SOC تیم عملیات امنیتی سازمان را رهبری می‌کند، فرآیندها را ایجاد می‌کند، بر استخدام و آموزش نظارت می‌کند، و بینشهای سطح بالا را به افسر ارشد امنیت اطلاعات (CISO) منتقل می‌کند.

مشاوران امنیت سایبری

یک مشاور امنیت سایبری می‌تواند به یک یا چند سازمان در نقش مشاوره خدمت کند و بینشی در مورد هر چیزی از زیرساخت‌های اساسی سیستم گرفته تا اجرای فناوری امنیتی پیشرفته ارائه دهد. هدف نهایی آن‌ها در زمان عقد قرارداد مشخص می‌شود، اما همه مأموریت یکسانی در حفاظت از داده‌های یک شرکت دارند.

تحلیلگران آسیب‌پذیری / آزمایش‌کنندگان نفوذ

تحلیلگران آسیب‌پذیری و آزمایش‌کنندگان نفوذ برای شناسایی و ارزیابی آسیب‌پذیری‌های احتمالی سیستم‌ها، شبکه‌ها یا اکوسیستم گسترده‌تر یک سازمان استخدام یا قرارداد می‌شوند. تسترهای نفوذ (قلم) به عنوان هکرهای "کلاه سفید[29]" عمل می‌کنند که با استفاده از ابزارهای مختلفی که ممکن است توسط هکرهای شرور "کلاه سیاه[30]" نیز مورد استفاده قرار گیرند، ضعف سیستم را پیدا می‌کنند.

مهندسان / معماران شبکه

از طراحی شبکه گرفته تا پیکربندی اولیه تا نظارت، نقش مهندس/معمار شبکه همه چیز شبکه را برای اطمینان از عملکرد بهینه انجام می‌دهد. این نقش که خیلی بیشتر از فایروال‌ها نیست، سیاست‌های مرتبط با نحوه جریان ترافیک شبکه به داخل و خارج از یک سازمان را مدیریت می‌کند.

مهندسان سیستم / مدیران[31]

اغلب اوقات به عنوان SysAdmin شناخته می‌شود، یک مدیر یا مهندس سیستم، زیرساخت گسترده IT سازمان را مدیریت می‌کند - سرورها، برنامه‌ها، سیستم عامل‌ها و غیره. این نقش برای موفقیت و به روز بودن کسب و کار بسیار مهم است.

 

SecOps را با امنیت الاستیک مدرن کنید

Elastic Security دید نامحدودی را به تهدیدها ارائه می‌دهد، زمان بررسی را کاهش می‌دهد و از شرکت شما در برابر چشم‌انداز تهدیدهای در حال تکامل محافظت می‌کند. با Elastic، کاربران از یک رویکرد باز و یکپارچه برای امنیت با محافظت‌های خارج از جعبه، گردش کار تحلیلگر قابل تنظیم، بینش‌های متنی عمیق، و مدل پذیرش پرداخت به‌محض رشد لذت می‌برند.

Elastic Security را رایگان امتحان کنید تا بفهمید چگونه می‌توانید از تهدیدات سایبری جلوتر بمانید[32].

 

منابع امنیت سایبری

آزمایشگاه های امنیتی الاستیک را کاوش کنید

بیاموزید که چگونه Elastic Security تأثیر تجاری را ارائه می‌دهد

آیا زمان تعویض SIEM فرا رسیده است؟

دستیار هوش‌مصنوعی Elastic را معرفی می‌کنیم

راهنمای جامع UBA

راهنمای جامع XDR

 

موضوعات امنیتی مرتبط

SIEM و تجزیه و تحلیل امنیتی

EDR (تشخیص و پاسخ نقطه پایانی)

XDR (تشخیص و پاسخ پیشرفته)

امنیت ابری

SOAR (ارکستراسیون امنیتی، اتوماسیون و پاسخ)

پلتفرم اطلاعاتی تهدید

[1] Cybercrime magazine - https://cybersecurityventures.com/hackerpocalypse-cybercrime-report-2016/

[2] IBM Security: Cost of a Data Breach Report 2022 - https://www.ibm.com/downloads/cas/3R8N1DZJ

[3] Cyber Security Insights Report 2022 - 2022 Cyber Security Insights Report by S-RM

[4] McKinsey & Company: How COVID-19 has pushed companies over the technology tipping point—and transformed business forever - https://www.mckinsey.com/capabilities/strategy-and-corporate-finance/our-insights/how-covid-19-has-pushed-companies-over-the-technology-tipping-point-and-transformed-business-forever



[1] Personallity Identifiable Information

[2] Security Information and Event Management

[3] Endpoint Security

[4] Cloud Security

[5] Security Orchestration, Automation, and Response

[6] Application Security

[7] Identity and Access Management

[8] Zero Trust

[9] Compliance

[10] Threat detection and response time

[11] Risk reduction

[12] Penetration testing

[13] Return on Investment 

[14] Malware

[15] Malicious Software

[16] Ransomware

[17] Phishing

[18] Insider threats

[19] Social engineering

[20] Advanced Persistent Threats

[21] IoT exploits

[24] strategies of cyber criminals

[25] Continuous monitoring

[26] Chief Information Security Officers

[27] Cybersecurity analysts

[29] white hat

[30] black hat

[31] System engineers/administrators

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد